Měla by žena užívat proteinový doplněk?

Protein hraje klíčovou roli v lidské stravě bez ohledu na pohlaví a věk. Uspokojování potřeb této makroživiny ve stravě u žen i mužů, stejně jako v průběhu vývoje, v reprodukčním věku a po něm, může ovlivnit fyzické i duševní zdraví. Předpokládá se, že největší poptávku po této živině mají dospělí muži a pití bílkovin ve formě doplňku stravy pro ně dává největší smysl. Ukazuje se však, že z tohoto doplňku mohou těžit i ženy.


žena užívající proteinový doplněk


  1. Jaké bílkoviny potřebují ženy?
  2. Jaké zdroje bílkovin jsou pro ženy dobré?
  3. Mohou ženy pít proteinové doplňky?


Jaké bílkoviny potřebují ženy?


Není možné stanovit jednotnou, univerzální úroveň potřeb bílkovin pro všechny ženy. Ovlivňuje je tělesná hmotnost (t.h.) a svalová hmota, míra fyzické aktivity a specifičnost cvičení a mnoho dalších faktorů. Svou potřebu však můžete do určité míry odhadnout na základě své tělesné hmotnosti a charakteristik fyzické aktivity.


U žen, které provozují vytrvalostní sporty, se doporučuje konzumovat 1,3 - 1,6 g na každý kilogram tělesné hmotnosti. V případě smíšeného tréninku se průměrná potřeba pohybuje kolem 1,4 g / kg t.h., zatímco u silových sportů to může být 1,5 g / kg t.h.


Ženy trénující velmi intenzivně musí samozřejmě přesněji odhadovat své potřeby a zvyšovat přísun bílkovin/aminokyselin adekvátně narůstajícímu pocitu únavy a bolestivosti svalů. Na druhé straně ženy po menopauze mají potřebu bílkovin asi 1,2 - 1,6 g / kg t.h. Ženy v období redukce váhy dosáhnou nejlepších výsledků se zásobou přesahující i 2,5 g / kg t.h.



Jaké zdroje bílkovin jsou pro ženy dobré?


Bílkoviny, které mají vysoký obsah esenciálních aminokyselin a jsou snadno stravitelné, jsou zvláště dobré pro zdraví a kondici žen. Obsah těchto proteinů je charakteristický pro vejce, mléčné výrobky (včetně proteinových doplňků), maso, droby a ryby, jakož i doplňky na bázi sójových, hrachových, rýžových a konopných proteinů. Tyto produkty jsou však dobré jen tehdy, když je nesmažíte nebo nepečete příliš dlouho. Tyto procesy vedou ke snížení stravitelnosti bílkovin.


Z výše uvedených zdravých produktů může tělo snadno získat jednotlivé aminokyseliny a peptidy, které vykazují biologickou aktivitu. Zdravé bílkoviny jsou dobré pro svaly, kosti a klouby, stejně jako pro imunitní, nervový a endokrinní systém. Mohou inhibovat sarkopenii, osteoporózu a časté infekce, stejně jako narušit syntézu neurotransmiterů nebo práci některých endokrinních žláz.


Mohou ženy pít proteinové doplňky?


Strava obohacená o bílkoviny pro splnění denní potřeby je ve výživě pro ženy něčím naprosto žádoucím. Přestože u žen, které se vyhýbají cvičení, neexistují žádné kontraindikace pro pití proteinových doplňků stravy, stojí za zvážení zejména u žen s vysokou mírou fyzické a duševní aktivity. Důležité je, že proteinové doplňky lze užívat nejen v hotové formě k pití, přidávat je i do sladkých jídel a dezertů.

ZHODNOTIT ČLÁNEK:
0 / 5 5 0
SFD
Váš košík (...)
Produkt byl přidán Produkt byl odstraněn Do vašeho košíku byly přidány produkty z jiného zařízení Obnovili jsme váš košík z jiného zařízení