Suplementy pro teenagery - mohu užívat citrulin?

Pravděpodobně každý teenager, který začíná své dobrodružství v tělocvičně, sní o krásné a svalnaté postavě. K dosažení tohoto cíle bude muset vyvinout zdravou stravu, která zajistí správné množství kalorií a stavebních faktorů, tj. Bílkovin.


Dalším krokem bude příprava správného tréninkového plánu. Tady je situace o něco obtížnější, protože kolem tohoto tématu je doslova moře mýtů. A v tomto moři různých pohledů na tuto problematiku se většina mladých adeptů na tělocvičny utopí... Stojí proto za to číst spolehlivé články a alespoň v této fázi nekopírovat plány Vašich idolů.


citrulina teenagery


Téměř všichni se však dopustíme stejné chyby: hledáme nejkratší cestu k cíli... Na jedné straně je to cenný přístup, takže se můžeme poučit ze svých chyb. Na druhou stranu to může být ztráta času…


Mezi zlatými prostředky, které mají urychlit vývoj krásné postavy, jsou různé suplementy. Jsou velmi cenným doplňkem podporujícím snahu sportovce dosáhnout svého cíle. Stojí však za to vědět, kdy a proč sáhnout po daném doplňku!


Proč sportovci používají citrulin?


Užívání citrulinu se nejčastěji doporučuje před a během tréninku. To je způsobeno schopností citrulinu zvyšovat zdroje jiné aminokyseliny - argininu. Arginin zase slouží v těle mezi nimi k produkci oxidu dusnatého.


Oxid dusnatý je zodpovědný za pocit napumpování po tréninku.


Je zajímavé, že citrulin působí v této roli lépe než samotný arginin, protože arginin se velmi rychle zpracovává v játrech, což znamená, že jen asi 30% z nich se dostane do svalů... A citrulin nasycuje tělo argininem asi o 35% lépe než arginin. Vidíme tedy, že citrulin je správně zvolen při vytváření zásobníků před tréninkem. Stojí za zmínku, že samotný arginin a jeho forma AAKG mají mnoho dalších výhod, a proto je kombinován v mnoha vrstvách s citrulinem.


Co mohu očekávat, když používám citrulin?


Samozřejmě zvýšenou schopnost produkce oxidu dusnatého, ale to nejsou všechny výhody, které díky citrulinu můžeme pozorovat.


Zde stojí za zmínku potenciální výhody, jako jsou:



  • zvýšení síly

  • schopnost provádět větší tréninkové objemy (počet opakování / série / cvičení - což nemusí být bez pozitivního vlivu na rychlost svalového růstu)

  • méně únavy

  • méně bolesti po tréninku, což Vám umožní častěji trénovat a dále urychlit růst svalů

  • zvýšení aerobní kapacity

  • zvýšení síly


Vidíme tedy, že seznam potenciálních výhod používání citrulinu je obrovský.


cytrulin allnutrition


Bezpečnost doplňování citrulinu?


Citrulin byl používán relativně nedávno kulturisty a těmi, kteří mají zájem o načerpání svalové hmoty, takže neexistují žádné studie zabývající se dlouhodobým užíváním citrulinu.


Sledováním zpráv lidí, kteří užívají citrulin a studií, však můžeme předpokládat, že je bezpečný.


Nejběžnějšími stížnostmi jsou problémy s trávicí soustavou. Avšak ani dávky 15 g citrulinu takové onemocnění nezpůsobují, a to se může stát i při dávce 10 g v případě ornithinu nebo argininu. Proto se zdá, že toto je další výhoda citrulinu oproti argininu.


Již víme, proč sportovci doplňují citrulin. Víme, co díky němu můžeme získat. Víme také, že při použití v doporučených dávkách je to pro nás bezpečné.


Suplementy pro teenagery - mohu užívat citrulin?


Ano, můžete si vzít citrulin a užívat si jeho pozitiv během a po tréninku. Abychom však neztratili peníze vynaložené na citrulin, pamatujme si, že se nejprve musíme postarat o správnou stravu a tréninkový plán.


Úplně začátečníci by se měli nejprve zaměřit na výše uvedené podmínky a teprve poté, co se naučí správně jíst a cvičit, sáhnout po doplňcích.

ZHODNOTIT ČLÁNEK:
0 / 5 5 0
SFD
Váš košík (...)
Produkt byl přidán Produkt byl odstraněn Do vašeho košíku byly přidány produkty z jiného zařízení Obnovili jsme váš košík z jiného zařízení
Hodnota košíku : ...