Melatonin pro nespavost - potíže s usínáním?

Melatonin je neurohormon, který náš mozek, konkrétněji epifýza, produkuje ze serotoninu. Na jeho výrobu se zase používá L-tryptofan dodávaný s potravinami.


Když se setmí, produkce melatoninu se zvyšuje. Z tohoto důvodu se často doporučuje večer nevystavovat zdrojům umělého světla, zejména těm, které produkuje elektronika kolem nás: monitory, tablety, notebooky nebo mobilní telefony. Pokud je musíte používat po setmění, měli byste přemýšlet o instalaci a používání vhodného softwaru ke snížení vyzařování modrého světla.


spánku


Melatonin se velmi často nazývá spánkový hormon, protože jeho zvýšené vylučování připravuje tělo na noční relaxaci - spánek. Je zajímavé, že naše tělo s věkem toho produkuje méně. Účinky melatoninu v našem těle se samozřejmě neomezují pouze na samotný spánek.


Melatonin pro nespavost?


Stále více lidí má problémy se spánkem.


Například se odhaduje, že až 50 (až 70) milionů Američanů trpí různými nemocemi souvisejícími se spánkem. To je až 20% všech Američanů!


K tomuto problému dochází stále častěji, protože v našem životě je více elektroniky. U některých lidí může následování výše uvedených návrhů významně zlepšit délku a kvalitu spánku. Tato akce však nestačí pro každého.


Může doplnění melatoninu pomoci vyřešit problém?


I když to nemusí nutně vyřešit samotný problém se spánkem, může pomoci uklidnit účinky, tj. zlepšit kvalitu našeho spánku.


Lidé užívající suplementaci melatoninu si obvykle všimnou:


zkrácení doby potřebné k usnutí (průměrně 7 minut),


prodloužení trvání celého spánku,


zlepšení kvality nebo hloubky spánku.


Příležitostné použití melatoninu může také pomoci lidem, kteří se pohybují mezi různými časovými pásmy, což způsobuje, že jejich vnitřní biologické hodiny nejsou regulovány. Použití melatoninu v tomto případě umožňuje rychlý návrat k normálu. V tomto ohledu dobře fungují dávky dokonce nižší než 1 mg.


V jakých dávkách je třeba užívat suplementaci melatoninu?


Jsem vždy za použití nejnižší účinné dávky.


Pouze pokud to nepřinese žádné výsledky a doplněk je bezpečný, můžete přemýšlet o použití vyšších dávek.


U melatoninu můžete začít s dávkou 0,2 mg. 5 mg melatoninu je také považováno za bezpečnou dávku.


Obecně se za doporučenou počáteční dávku považuje 0,5 až 5 mg.

ZHODNOTIT ČLÁNEK:
0 / 5 5 0
SFD
Váš košík (...)
Produkt byl přidán Produkt byl odstraněn Do vašeho košíku byly přidány produkty z jiného zařízení Obnovili jsme váš košík z jiného zařízení
Hodnota košíku : ...